Gastles Weekendschool Oldambt

maandag, 1 februari, 2016

In Oldambt is een weekendschool. Kinderen rond de leeftijd van 10-12 jaar krijgen in een seizoen allerlei gastlessen, vaak over beroepen, gegeven door iemand met zo'n beroep. Er was mij gevraagd om dit seizoen een gastles te geven over websites maken. En dat heb ik gedaan.

Op 24 januari stonden er laptops klaar in de Stuwe, de uitvalsbasis van de weekendschool. Nadat ik mij eerst kort voor mocht stellen, gingen de leerlingen aan de slag met een plan voor hun website. Ze kozen een onderwerp, bedachten een aantal sleutelwoorden die daarbij relevant zijn, en gingen op zoek naar informatie. Want, vond ik, een website zonder fatsoenlijke informatie is een plakboek, dat niet echt over iets gaat.

Na de pauze mochten de kinderen aan de slag om de gevonden informatie te verwerken in een eenvoudige website. Van tevoren had ik voor elk groepje van ± 3 leerlingen een standaard Wordpress installatie klaargezet. Vingervlug als ze zijn hadden de meesten binnen een moordtempo hun teksten en plaatjes geplakt in hun site. Ik hielp ze nog even bij het instellen van wat basiskleuren en de websitenaam.

Aan het einde van de middag liet ik elk groepje hun website pitchen voor de groep. Ze vertelden wat ze hadden gemaakt, en vooral ook waarom. Ik vond het erg leuk om een stukje van mijn beroep te delen met deze leergierige kinderen.

Zie ook het berichtje van de weekendschool.

Tim de Klerk

Tim de Klerk

Maakt strategische communicatiemiddelen en vertelt verhalen van mensen, ondernemingen en organisaties, waarmee hun doelgroep in beweging komt.
Rijdt om voor een nieuwe aflevering van Homeland, een vers belegd broodje of een U2 concert.

(crossmediale) producties

Creatie van audiovisuele producties, online communicatie en offline uitingen.

van content tot campagnes

Inhaken in de communicatiemix door onderdelen te verzorgen, tot de realisatie van volledige campagnes.

strategie en advies

Doordachte marketing- en communicatiestrategie waarmee resultaten worden behaald.